szerda, április 22, 2009

Dédi gyűszűje

Otthon jártunk 2 napra. Az otthon Győrben van a házunkban, az itthon meg itt Ausztriában a kis személyzeti lakásunkban. Mivel semmi kedvem az egész háztartást cipelni, minden duplán van, ami majd akkor lesz érdekes, ha majd egyszer csak 1 lakásunk lesz :) Duplán van varródobozom, sőt varrógépem is. Felkutattam az otthoni készletemet, hisz abban tárolok egy számomra nagyon fontos kincset, talán a legértékesebbet. A dédmamámtól, akivel sajnos sosem találkoztam, örököltem egy gyönyörű gyűszűt. Ezüstből van és a teteje borostyán. Szerintem csodaszép. A legjobb benne, hogy pont olyan hosszú, vékony ujjakra való, mint az enyém, és amilyen a dédimé is lehetett. Amúgy a család többi részének rövid, tömzsi ujja van, így ezt tőle örököltem, pont úgy, mint a kézimunkás szeretetemet. Így egy kicsit mindig velem van.

Nektek van valamilyen régi vagy örökölt varrós, kézimukás eszközötök? Esetleg egy szép történet hozzá? Mutassátok meg!

7 megjegyzés:

Dóri írta...

Ó, ez milyen szép és tényleg értékes is. Én a nagymamámtól örököltem a centijét és a gyűszűjét. Egyik sem ilyen különleges darab, de nekem fontosak. Majd megmutatom, csak még töltődnek az elemek a fényképezőhöz.

Barbi írta...

De jó hallani rólad! Tényleg csodálatos ez a gyűszű, és hozzá az emlék! :))) Majd én is kutakodok itthon! :)

Zsuzsi írta...

Szia Csigi! Ezek szerint egyszerre voltunk Otthon. Nekem egy csodadobozom van, megyek is,elökeresem a fotozashoz.

Juhizs írta...

ez nagyon szép történet - ahogyan a gyűszű is az.
Tipikusan az, ami "pénzben nem mérhető" érték.

Pillle írta...

Gyönyörű darab, és milyen jó, hogy nem veszett el az évek során. Talán sok és év múlva a Te dédunokád is ilyen szeretettel mesél róla.

Csipcsilla írta...

Szia Csigi!

Szívmelengető a történet a kívülállónak és fontos emlék a hordozójának!
Én a nagymamám kötőtűjét őrzöm nagy szeretettel, még él a nagyi, de sajnos már nem köt, így a tűket megkaptam...

Köszönöm az ajándékot!!! Ezekről is mesélhetek majd sok-sok év múlva:-)!

mmama írta...

Nálam van a nagyim Singere.
Még működik.
A gyűszüd gyönyörű, nem külömben a
PIFes ajándékaid.